spoon

Siyah Pirinç Pilavı


Siyah pirinci eşim Kore'den getirdi. Burada daha önce görmemiştim ama bazı marketlerde siyah pirinç satılıyormuş. Siyah pirincin fiyatı normal pirince göre daha pahalı. Ben de siyah pirinç nasıl pişirilir hemen  araştırma yaptım. Tadının kötü olduğunu, zor piştiğini ve diğer pilava göre çok su çektiğini yazmışlar. Ben de bugün siyah pirinci pişirdim. Haşlanmış buğday (diş bulguru) gibi tadı var. Pişirirken ocak ve tezgaha damlayan suları siyah lekeler halinde kendini gösteriyor. Siyah pirincin faydaları çokmuş ama, şifa niyetine senede bir defa pişirmek yeterli. Beyaz pirinçle karışık pişirmeyi deneyeceğim.


Pişirince de güzelce süslenmeli ki beğenilsin.


Malzemeler:
  • 2 su bardağı siyah pirinç
  • 2 su bardağı su (ben 4 bardak koymuştum fazla geldi 2 bardağını döktüm)
  • 2 yemek kaşığı şehriye
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • Tuz
Yapılışı:
Pirinçleri tuzlu sıcak suda 30dk. bekletin (kapkara suyu çıkıyor). İyice yıkayıp süzün. Tencereye sıvı yağı ve şehriyeyi ilave edip pembeleşinceye kadar kavurun. Tereyağı ve pirinçleri  ilave edip 2 dk. daha kavurun. Suyunu ve tuzunu koyun. Suyunu çekinceye kadar pişirin. Demlendikten sonra sonra servis edin.

Not:
Siyah pirinci pişirirken yağını fazla koymayın, tarifteki yeterli.

Comments (2)

İngiliz Daily Mail gazetesinin haberine göre, siyah pirinçten alınan lif örneklerini analiz eden bir grup bilim adamı, siyah pirincin rengini veren ve hücre yenileme, yani antioksidan özelliği kazandıran antosiyaninler açısından çok zengin olduğunu gözlemledi. Bilim adamları, siyah pirincin içerdiği zararlı molekülleri temizleyen antioksidanlar sayesinde damarların korunmasına yadımcı olabileceğinin ve kansere yol açan DNA bozulmasını önleyebileceğinin altını çizdi.

Yorumunuz ve verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Siyah pirinç yapması biraz zahmetli olsa da (özellikle yıkarken) sizinde söylediğiniz gibi çok faydalı bir yiyecek. Daha sonra farklı tariflerle siyah pirinci daha estetik hazırlamayı düşünüyorum.

Yorum Gönder