spoon

Fırında Kabak Mücver

Fırında mücver kızartmaya göre daha hafif olduğu için tercih ediyorum. Yağda kızartmak isterseniz aynı malzemeleri kaşıkla kızgın yağa koyun, üzerini kaşıkla basıp yassılaştırın ve pembeleşinceye kadar kızartın.

Malzemeler:
  • 3 adet kabak
  • 1 havuç
  • 3 yumurta
  • 1 orta boy patates
  • Bir tutam maydanoz ve dereotu
  • 2-3 dal taze soğan
  • 2 kibrit kutusu büyüklüğünde beyaz peynir
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ (ben fındık yağı kullandım)
  • 1+3/4'u bardağı un (2 su bardağından biraz az)
  • Tuz, karabiber
  • 1 tatlı kaşığı çörek otu
Yapılışı:
Sebzeleri rendeleyip suyunu sıkın. Maydanozu, dereotunu ve taze soğanı ince ince doğrayın (ben dere otu koymadım). Bütün malzemeleri karıştırın ve yağlanmış borcama düzgünce yayın. Üzerine bol çörek otu serpin ve 170 - 180 derece ısınmış fırında  30-40 dk. pişirin. Sarımsaklı yoğurtla servis edin.

Comments (0)

Yorum Gönder