spoon

Tavuk Sote


Malzemeler,

  • Bir bütün tavuk göğsü  kuşbaşı (ben kemiksiz alıyorum),
  • 2 Yeşil biber (kırmızı biber varsa bir tane koyabilirsiniz),
  • 2  Adet domates,
  • 1 Büyük soğan, (piyaz doğranmış)
  • 4-5 Diş sarımsak,
  • Tuz, karabiber, kimyon,
  • 1 Çay bardağına yakın sıvı yağ,
  • 1 Yemek kaşığı domates ve biber salçası,
  • Bir tutam maydanoz.
Yapılışı,
Etleri sarımsak, salça, yağ ve baharatlarla iyice karıştırıp 2 saat dolapta bekletin. Hatta akşamdan yapıp bekletilirse daha iyi terbiyeleniyor. Sac tavaya etleri koyup soteleyin. Rengi dönünce soğan, biber ve maydanozu ilave edin. Biberler pişene kadar kavurun (su dökmeye gerek yok sebzeler sulandırıyor). Domatesleri de ilave edip 5 dk. sonra kapatın. Ben, hazır garnütür vardı onu koydum. Pilavla servis edin.

Not:
Tavuk göğsü çok pişerse sertleşir. Birde tavuk yağsız olduğu için sıvı yağı az koymayın.

Comment (1)

Mükemmel bir yemek ben yedim.

Yorum Gönder