spoon

Kolay Paçanga Böreği

Kızartma yapmayı ve yemeyi sevmediğim için, böyle yapıyorum. Çocuklarda beğeniyor, ama arada orjinalinide yapıyorum. Hazır yufkayı alıp Isparta'nın sac böreği şeklinde yapıyorum (yufkası Isparta'da elle açılır).




Malzemeler,
  • 3 Adet hazır yufka,
  • 100gr. Kadar pastırma,
  • 1 Yemek kaşığı tereyağı,
  • 1Kase dolusu kaşar rendesi,
  • İsterseniz biber domateste koyabilirsiniz (ben koymadım).
Yapılışı,

Yufkayı masaya açın ve iki kenarı ortayı biraz geçecek kadar katlayın. Küçük kenarları da iki santim içe kıvırın. Kısacası yufkayı dikdörtgen olacak şekilde katlayın. Malzemeyi yarısına kadar yayın.


Boş kenarı üzerine katlayın (kare olacak). Kenarları parmak uçlarınızla basarak kapatın (kenarları açıkken parmak ucuyla ıslatırsanız daha iyi yapışır). Isıttığınız teflon tavada, yağ kullanmadan, iki tarafını da kızartın. Üzerine tereyağını sürüp sıcak sıcak servis edin.


Not:
Malzemeyi azaltıp çoğaltabilirsiniz. Bazen pastırma yoksa sucukla da yaparım oda güzel oluyor. Hatta sucuğu robotta kıyma gibi ufalıyorum daha eşit yayılıyor.

Comments (0)

Yorum Gönder