spoon

İzmir Köfte

İzmir köfte tarifi çok değişik şekillerde var, ben de biraz değiştirerek yapıyorum. Ablamın gelini Hatice patlıcanlı yapmıştı oda güzel oluyor, bende patlıcan ilaveli yapıyorum.


Köfte Malzemeleri,
  • 500gr Köftelik kıyma,
  • 1 Adet soğan,
  • 1 Çay bardağı galeta unu (ben bayat ekmekleri kızartıp rondodan geçiriyorum ve buzlukta saklıyorum),
  • Baharatlar, tuz, kimyon, kırmızı biber, karabiber köri,
  • 1/2 Çay bardağı su (kıyma yağsızsa sütte olabilir),
  • 1 Yumurta,
  • İstenirse maydanoz,



Malzemeler,
  • 5 Ortaboy patetes,
  • 2 Patlıcan,
  • 4 Adet sivri biber (kırmızıda olur),
  • 4-5 domates,
  • 1 Yemek kaşığı salça (domates),
  • 1-2 Su bardağı su,
Yapılışı,

Köfte malzemelerinin hepsi iyice yoğurun (10dk), oval şekil verilip hazır edin. Patetesleri elma dilimi kesin . patlıcanları da patetesten daha iri doğrayıp patetes, patlıcan, sivri biberleri hafif kızartın. Kalan yağda köfteleri de kızartıp tepsiye düzenli yerleştirin. Üzerlerine halka halka domatesleri yerleştirin. Salçayı su da inceltip kaşık kaşık malzemenin üzerine dökün ve aluminyum folyo kapatıp fırınlayın 15-20 dk.

Not:
Patlıcan iri doğranıp kızartılırsa yumuşacık oluyor (bir patlıcanı dörde bölüyorum). Yemeği sulu severseniz biraz daha su ilave edin.

Comments (0)

Yorum Gönder