spoon

Ev Yapımı KFC (Kentucky Fried Chicken)

İstanbul'dan gelirken Ankara'dan geçiyorduk. Karnımız acıktı ve bir AVM girdik, eşimin tavsiyesiyle (ben kızartma diye istememiştim) KFC'yi kovasıyla alıp yedik o kadar lezzetli geldi ki, tekrar yemek istedim ama Konya'da yok. Bende araştırdım ve evde yapayım dedim. Bir kaç kez denedim, güzeldi ama orjinali daha güzel. İşte ev yapımı KFC.



Malzemeler,
  • 1 Adet tavuk biftek ızgaralık hazırlanmış (dövülmemiş),
  • 1 Kase kornflakes veya baharatlı Doritos (evde yapılan galeta unu da olabilir),
  • 1 Yumurta,
  • 2 Kaşık un, mısır unu, nişasta (hepsini karıştır toplam 6 kaşık).
  • Baharatlar, tuz karabiber kırmızı pul biber kimyon vb.
  • Kızartmak için sıvı yağ,
  • 1 Çay bardağı süt,
  • 1/2 Çay bardağı zeytin yağı.
  • 3-4 Diş sarımsak (ikiye bölünmüş),
Yapılışı,

Marine için derin bir kaseye sütü, yağı, baharatları ve sarımsağı koyarak karıştırın ve biftekleri bulayın. Üzerini kapatarak buz dolabına kaldırın. Akşamdan hazırlansa daha lezzetli oluyor. Üç ayrı tabağın birine yumurtayı çırparak hazırlayın, diğerine un karışımını, öbürüne de Kornflakesi ufalayarak hazırlayın. Dinlendirilmiş biftekleri önce una sonra yumurtaya sonra Kornflakese bulayıp bol kızgın yağda iyice kızartın. sıcak sıcak servis edin.

Not,
Bu tarifi but ve kanatla da yapabilirsiniz. Hatta marine edilmiş malzemeyi yağsız teflon tavada kızartsanız veya mangalda yaparsanız da lezzetli olur.

Bence evi kokutmayın ve de uğraşmayın unla yumurtayla falan, bunu dışarda yiyin.

Comment (1)

Sayın editör uzun zamandır yazılarınızı ilgiyle izliyorum. Ben de kişisel olarak yeni iş fikirleri, yeni FRENCHISING konusunda araştırma yapan birisi olarak sizi devamlı takip ediyorum. Son zamanlarda basınçlı fritözler ve paneleme ürünleri yola çıkan CHITIR CHICKEN isimli bir firma dikkatimi çekti. Bu firma son derece ekonomik bir yatırımla FAST FOOD tarzı işletmelerin menülerine ekleyebilecekleri Kentucky Usulü Kızarmış Tavuk pişirme fritözleri tedarik ediyor. Bu basınçlı fritözlerde FRIED CHICKEN tarzı tavuk pişirilebiliyor. Basınçlı Fritözler oldukça güzel ve ekonomik. Ortalama 5 dakikalık bir zaman diliminde 25 parça tavuk FRIED CHICKEN usulü pişirilebiliyor. CHITIR CHICKEN çok yakında KFC gibi büyük işletmelerin karşısına rakip olarak çıkacak gibi gözüküyor. Şimdiden Türkiye çapında 15 noktada satışa başlamış durumdalar. Firmanın en büyük özelliği FRENCHISE bedeli almaması. Ayrıca basınçlı fritöz ile birlikte paneleme ve marine ürünleri de bu firmanın sağladığı ürünler arasında bulunuyor. Türk halkının damak zevkine uygun ve oldukça lezzetli bir ürün olan CHITIR CHICKEN marka ürünleri yatırım yapmak isteyen ya da hali hazırda bir FAST FOOD veya Restoran işletmesi sahibi olan firmalara tavsiye ediyorum. İsteyen ya da ilgilenen kişilere adresi: www.chitirchicken.com

Yorum Gönder