spoon

Balık Çorbası

Bu çorbayı Nedim beyin tavsiyesiyle yedik ve çok hoşumuza gitti. Ben yerken içeriğini inceleyerek yedim ve denedim. Aslında mantar yemeyenler için garnitürlü (patetes, havuç, mısır, bezelye) çorba yapıp, balık parçalarını ve suyunu (illa ki suyu) ilave edebilirsiniz.


Balık çorbası deyince çoğu kişi yüzünü buruşturur (bizimkiler gibi), ama yediler ve çokta beğendiler. Balık yemeyen bile yedi. Bu çorba ile gıdasını da almış oldu. Balık kemiğiyle haşlandığı için lezzeti ve vitamini suya geçiyor.

Malzemeler:
  • 1 adet orta boy levrek veya beyaz etli balık
  • 6-7 adet mantar (küp şeklinde doğranmış)
  • 1 adet küçük patates (zar kadar doğranmış)
  • 1 su bardağı süt yada krema (ben süt koydum)
  • 4-5 yemek kaşığı un
  • 1-2 yemek kaşığı tereyağı
  • Tuz, biber
Yapılışı:
Temizlenmiş balığı kafasıyla beraber üç dört bardak su ile haşlayın (hemen haşlanıyor arada kontrol edin). Ilıyınca balığı ayıklayın (küçük kuşbaşı şeklinde). Tencereye yağı ve unu koyarak 1-2 dakika kavurun, balık suyunu süzerek ilave edin. Mantarı ve patatesi ekleyin, suyu az gelirse normal su ilave ederek mantar ve patates yumuşayıncaya kadar pişirin ve balık etlerini de koyarak tuzunu ayarlayın. Süt ilavesiyle 7-8 dakika daha pişirip servis edin. Arzuya göre üzerine pul biber, karabiber ve kuru nane kullanılabilir.

Comments (0)

Yorum Gönder