spoon

Sosyete Mantısı

Bu mantıyı Dr. Seher hanımda yemiştim, ben de denedim çocuklarında hoşuna gitti. Devamlı yapıyorum. Kıymalı da (mantı kıymalı olur diye) denedim en güzeli mercimekli.



Malzemeler:
  • 1 paket yufka
  • 2 su bardağı yeşil mercimek
  • 1,5 su bardağı süt
  • 1 su bardağından iki parmak az sıvı yağ
  • 1 büyük soğan
  • Tuz, karabiber, pul biber, kırmızı biber
  • Tereyağ
  • Yeteri kadar sarımsaklı yoğurt


Yapılışı:

Düdüklü tencereye, iyice yıkanmış mercimeği ve 4 su bardağı suyu koyun. Tuzu ilave edip kapağı kapatın. Kaynadıktan 20 dakika sonra ocağı kapatın suyunu tam çeksin. Tavada ince doğranmış soğanları sıvı yağ ilave ederek kavurun, haşlanmış mercimeği de ilave ederek kavurmaya 5 dakika kadar devam edin. Tuzu, ve karabiberi koyup soğumaya bırakın. Yufkayı düz bir zemine serin ve süt, yağ karışımından 3-4 kaşık gezdirerek döktükten sonra dörde bölün. Geniş ucuna iç malzemeyi koyarak sarın ve bir kenarından içe kıvırarak sarın (gül böreği gibi). Bütün yufkaları aynı şekilde hazırlayarak tepsiye dizin, kalan sosu üzerinede bolca sürün ve fırında pişirin. Sıcakken üzerine sarımsaklı yoğurdu ve kırmızı biberli tereyağını (kızgın) dökün. Pul biber ve sumak ekerek servis edin.

Comments (0)

Yorum Gönder