spoon

Çilekli Puding

Beratcan kakaolu puding sevdiği için ona, biraz ayırıp kakao ilave ettim. Kalan kakaoluyu da beyaz pudingin üzerine döküp iki renkli yaptım.

Malzemeler:
Üzeri için:
  • 500 gr. çilek
  • 2 yemek kaşığı şeker
Krema:
  • 6 su bardağı (1 litre) süt
  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 paket vanilya (olmasa da olur, çileğin kokusu yetiyor)
  • 1 su bardağı şeker
Yapılışı:
Tencereye sütü, şekeri, nişasta ve unu koyarak ocağı açın. Kaşıkla devamlı karıştırın. Süt kaynadıktan sonra biraz koyulaşınca 5dk. kadar pişirin. Kaselere paylaştırın (bu ölçüden 8 kase oldu). Bu arada çilekleri ayıklayıp yıkayın. Şekeri de ilave edip rondoya koyun. Püre gibi oluncaya kadar çevirin. Soğumuş pudinglerin üzerine paylaştırın. Sonra istediğiniz gibi süsleyin.

Not:
Puding pişince akıcı kıvamda olmalı, dolapta iyice soğuyunca kıvamında oluyor. Evde kalmış bisküvi varsa kaselere parça parça koyarak, üzerine sıcak pudingi dökün. Bende kedi dili bisküvi vardı. Bazılarına onu koydum ama hafif olunca yukarı çıktılar. Şekil bozuk olacak diye hepsine koymadım. Puding pişince 1 yemek kaşığı tereyağı  ilave edilir ama ben koymuyorum.

Comments (0)

Yorum Gönder