spoon

Kek

Kek yapmasını herkes bilir ama, bu tarif annesinden gizli yapacaklar için... Ben orta okuldayken denemiştim. Nerde yanlış yaptım bilemedim, tadı da kötüydü. Hemen çöpe atıp bulaşıkları yıkadım ve anneme de söylemedim.


Malzemeler,
  • 3 Adet yumurta,
  • 1 Su bardağı süt,
  • 1 Su bardağı şeker,
  • 1 Su bardağından bir parmak az sıvıyağ,
  • 1 Paket kabartma tozu,
  • 1 Paket vanilya veya limon kabuğu rendesi,
  • 1 Yemek kaşığı kakao,
  • 3 Su bardağı kadar un,
Yapılışı,
Karıştırma kabına şeker ve yumurtaları koyarak iyice çırpın. Süt ve yağı da ilave ederek karıştırın. Süzgece, unun birazını, kabartma tozunu ve vanilyayı una dökerek eleyin. Güzelce çırpın, gerekirse un ilave edin. Koyu tahın kıvamında olan hamuru  yağlanmış kalıba dökerek bekletmeden fırına sürün. 170 derecede ilk 20 dakika fırını açmadan üstü kızarıncaya kadar pişirin. (35- 40 dakika sürebilir. Fırınlar farklı sürede pişiriyor). Fırından çıkarıp yada fırındayken ortasına bıçakla tabana doğru batırın bıçağa hamur yapışmamışsa içi de pişmiştir. Hamur yapışırsa biraz daha pişsin.
Kakao karışımlı yapmak isterseniz, hazırlanan kek hamurundan 3-4 kaşık bir kaseye alın. Kakaoyu ilave edin ve iyice karıştırın. Kalıba dökerken sade, hamurun yarısını dökün üstüne kakaoluyu dökün ve tekrar sadeyi dökün. Kalıbınız yoksa yuvarlak borcam dan az küçük tepsiye dökün.
Sütünüz yoksa, 1 bardak maden suyu, çay, meyva suyu, su, portakal suyu gibi sıvılarla da yapılır.
Keki büyük kalıba yapacaksanız malzemeyi çoğaltırsınız.

Comments (0)

Yorum Gönder