spoon

Hünkar Beğendi

Uzun zamandır tarif yazamadım, ama telafi edeceğim inşallah. Kurban bayramına da az kaldı. Et yemekleri tarifi yazayım dedim. Bu yemeğin tarifini biliyordum ama hiç pişirmemiştim. Başemel sosun tadını bildiğimiz için damak tadımıza uyar diye düşündüm, öylede oldu. Beğendinin tadı etin tadından daha güzeldi. Sadece Hünkar değil evdeki HERKES BEĞENDİ :)



Malzemeler:
  • 3 adet iri patlıcan
  • 500 gr. kuşbaşı et
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 su bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • Tuz, karabiber
  • İsteyen 1 çay bardağı kaşar rendesi koyabilir

Yapılışı:
Beğendisi için, patlıcanları közleyin (ateşte, közmatikte veya ocakta). Temizleyip ezilircesine küçük küçük doğrayın. Küçük bir tencereye 2 kaşık tereyağını koyup eritin. Unu ilave ederek kavurun. Sütünü de ilave ederek devamlı karıştırın (boza kıvamında olsun). Közlenmiş patlıcanları, tuzunu, biberini ilave edin. 2dk. karıştırıp ocağı kapatın. Ben kaşar peyniri rendesi koydum, süne süne güzel oldu. Orjinalinde kaşar yok. Şimdi beğendi hazır.
Kavurmasını hazırlamak için, ben 2 saat yada 1 gün önceden eti terbiye ederim. (terbiyesi için: 500 gr ete, 1/2 çay bardağı sıvı yağ, 1/2 çay bardağı süt, baharatlar ve 3 diş sarımsak doğrayıp dolaba koyarım). Eti tavaya alıp ocağa koyun. Suyunu salıp çektikten sonra salça ve azar azar kaynar su ilave ederek yumşayana kadar kavurun.
Beğendiyi tabağa güzelce koyduktan sonra kavurmayı da ortasına koyarak servis edin.


Not:
Kavurmaya soğan, yeşil biber ve domates de ekleyebilirsiniz.

Comments (0)

Yorum Gönder