spoon

Ev Yapımı Kare Pizza

Bolca pizza yemek istiyorum diyorsanız, size ev yapımı pizza tarifini veriyorum...
Fırından alacağınız iki ekmeklik hamur işinizi görür. Ben yine de hamurun tarifini yazayım.



Malzemeler:
Hamuru İçin:
  • 4-5 kase dolusu kadar un
  • 1 tatlı kaşığı dolusu kuru maya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı şeker
  • Yeteri kadar ılık su
Yada fırından iki ekmeklik hamur

İç Malzemeler:
  • 300-400gr. rendelenmiş  kaşar
  • 100gr. beyaz peynir
  • 1 kase siyah zeytin
  • 1 kase mantar (isterseniz koymayabilirsiniz)
  • Mısır
  • Sucuk
  • Sosis (ben kullanmadım)
  • 2-3 domates
  • 3-4 adet sivri biber
  • 2 yemek kaşığı salça veya ketçap




Yapılışı:


Kuru mayayı ılık su ve şeker ilave edip bardağa ıslatın kabarsın. Hamur kabına unu alıp ortasını havuz gibi açın. Unun kenarlarına tuzu serpin (mayaya tuz gelirse söndürür), hazırladığınız mayalı ılık suyla yoğurun. Üzerini kapatın, 30-40 dakika mayalansın. Dikdörtgen fırın tepsinizi yağlayın. Hamuru, yağladığınız tezgaha alın, elinizle basarak tepsiye göre açın ve tepsiye döşeyin. Üzerine önce ketçabı sürün (salça sürecekseniz 1 kaşık salçayı suyla inceltip sürebilirsiniz). Kaşar peynirinin yarısını serpin, üzerine sucuklar, beyaz peynir, zeytin (çekirdeği ayıklanmış) ince doğranmış domates, biber ve mantarları da ekleyip önceden ısınmış fırında pişirin. Fırından çıkartıp konserve mısırları serpin ve kalan kaşarı da tamamen üzeri örtecek şekilde koyarak tekrar fırına sürün 2-3 dakika kaşarlar eriyince fırından çıkarıp sıcak servis edin. Zevkinize göre malzemeleri azaltıp çoğaltabilirsiniz.

Comments (0)

Yorum Gönder